Aktualności internatu

Szkolna 1
22-200 Włodawa

informacje


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/joomla/templates/dd_engineer_99/functions.php on line 201

Aktualności internatu

Kategoria:

Opłata za wyżywienie dla uczniów mieszkających w internacie

Opłaty za wyżywienie w internacie można dokonać osobiście w kasie szkoły lub przelewem na konto:

Bank Spółdzielczy w Parczewie

Numer konta: 44 8042 0006 0550 1658 2000 0090

tytułem:

I LO we Włodawie

Opłata za wyżywienie w internacie

Imię i nazwisko wychowanka

za miesiąc …20…r”

Opłatę za wyżywienie w internacie reguluje się z góry w terminie do 15. każdego miesiąca. Dni nieobecności należy zgłaszać wychowawcy internatu do godziny 10.00 dnia poprzedzającego nieobecność. Rozliczenie za dni nieobecności następuje w kolejnym miesiącu.

Kategoria:

Drodzy wychowankowie internatu, witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu nauki zdalnej. Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, uczycie się pilnie, a humory Wam dopisują mimo niesprzyjającej aury na zewnątrz.

 Dzisiaj proponujemy Wam rozwiązywanie zagadek logicznych i łamigłówek zapałkowych, które są świetnym sposobem by miło spędzić wolny czas, odstresować się, a przy okazji zapewnić aktywność szarym komórkom.

Oto kilka przykładów (rozwiązania znajdują się na końcu):

OBRAZEK 11. Wysokość słonecznika

  Hania i Eliza mają w ogrodzie błyskawicznie rosnący słonecznik. Co  tydzień podwaja on swoją wysokość i po 12 tygodniach ma już 12 metrów.

Pytanie: Po ilu tygodniach słonecznik miał 6 metrów wysokości?

 

2. Para skarpetek

  Na strychu suszy się 13 par białych skarpetek i 9 par czarnych skarpetek. Jest tam jednak tak ciemno, że nie widać ich kolorów. Marek chce wziąć ze strychu jedną parę.

Pytanie: Ile pojedynczych skarpetek powinien zabrać, aby mieć pewność, że wśród nich znajdą się dwie w tym samym kolorze?

OBRAZEK 2  3. Dzielimy czekoladę

  Sześciu chłopcom dano woreczek, zawierający sześć batonów czekoladowych. Chłopcy podzielili się w ten sposób, że każdy dostał jeden baton, a jednak na końcu jeden baton pozostał w woreczku. Pytanie:  Jak to się stało?       

OBRAZEK 3

 

4. Przełóż 3 zapałki, aby otrzymać dwa kwadraty:

 zdjęcie 111

 

5. Przełóż 1 zapałkę, aby równanie stało się prawdziwe:

zdjęcie 22

 

ROZWIĄZANIA – ZAŁ.1

Więcej zagadek i układanek znajdziecie pod tymi linkami:

ZAGADKI LOGICZNE – ZAŁ.2

ZAPAŁKOWE ŁAMIGŁÓWKI – ZAŁ.3

 Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłej zabawy.

Wychowawcy.

Kategoria:

            Przedłużająca się izolacja ze względu na epidemię koronawirusa powoduje stres i frustrację. Mam, więc dla was propozycję aby zmierzyć się samemu ze sobą, złagodzić stres, rozwiązać problemy, przepracować bolesne uczucia oraz tworzyć korzystne powiązania między uczuciami a zachowaniem.

Zał. 1 Poznaj siebie.

Moja propozycja to pisanie bloga/dziennika jako pewien rodzaj autoterapii.

Nie jest to zadanie tylko na dzisiaj. Jak przypadnie Ci to do gustu, kontynuacja jest wskazana.

Zał. 2 Policz w swoim domu.

Dla relaksu i zabawy zajmij czas młodszemu rodzeństwu (oczywiście, jeśli je posiadasz).

Wydrukuj załącznik „Policz w swoim domu” lub wypisz na kartce elementy do policzenia.

CZAS START

Ciekawe kto pierwszy policzy?

 

 

I na koniec…                                                           

Niespodzianka, czyli przyjemne z pożytecznym.

https://wordwall.net/pl/resource/940935/polski/milionerzy

                                                                                  Pozdrawiam,

 Beata Sawczuk

Kategoria:

Witamy was ponownie. Stęskniliśmy się za Wami. Mamy nadzieję, że Wy też trochę tęsknicie. Dzisiaj również chcemy wspomóc Waszą  edukację oraz dobre samopoczucie. Opowiemy, więc Wam o odżywianiu, które jest ważnym elementem życia i wszystkich procesów zachodzących w organizmie.

Prawidłowe odżywianie się ma podstawowe znaczenie dla naszego zdrowia i samopoczucia. Podczas nauki mózg potrzebuje zwiększonej ilości pewnych substancji odżywczych tak, aby cały czas pracować na odpowiednim poziomie.

Masz trudności z koncentracją, a nauka sprawia ci kłopot, ponadto stale odnosisz wrażenie, że o czymś zapominasz? To pierwsze sygnały, aby zadbać o swoje komórki nerwowe i właściwa pora do rozpoczęcia stosowania odpowiedniej diety dla mózgu. Luki w pamięci oraz trudności w uczeniu się i problemy z koncentracją mogą pojawić się w każdym wieku i utrzymywać się przez dłuższy lub krótszy czas. Ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia dla mózgu oraz życie społeczne i aktywność umysłowa niewątpliwie wpływają pozytywnie na naszą pamięć, ale także nasz sposób odżywiania odgrywa poważną rolę w procesie myślenia i zapamiętywania. Co zatem jeść, aby poprawić koncentrację i pozbyć się problemów z pamięcią?

Utrzymanie koncentracji oraz niwelowanie nadmiernego zmęczenia można osiągnąć przy pomocy dobrze skomponowanego jadłospisu. Mamy kilka propozycji dotyczących modyfikacji diety, które wspomogą umysł i proces uczenia się.

1. Dieta ucznia zał.1

2. Dieta na pamięć i koncentrację zał.2

3. Dieta mózgu zał.3

4. Niespodzianka zał.4

Pozdrawiamy serdecznie:

Wychowawcy internatu

Kategoria:

Drodzy wychowankowie internatu!

Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, zadowoleni ale tęsknicie trochę za nami. Chciałabym, więc przedstawić wam kolejną propozycję pracy nad sobą, rozwoju własnej osobowości, poprawy relacji z innymi aby ten czas izolacji i braku kontaktów z rówieśnikami nie przysparzał wam stresu i frustracji.

Oto one:

  1. List do siebie zał .1
  2. Pomocnik do rozmowy z rodzicami zał. 2
  3. NIESPODZIANKA zał. 3

Miłej zabawy!

Jeżeli chcielibyście porozmawiać, uzyskać pomoc lub podzielić się radością to zapraszam do napisania e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jestem do waszej dyspozycji.

Pozdrawiam serdecznie

Beata Sawczuk

Kategoria:

Witamy was ponownie bardzo serdecznie. Wiemy, że nauka on-line jest trudniejsza niż w szkole. Dlatego chcemy zaproponować Wam garść informacji dotyczących skutecznego uczenia się aby łatwiej, przyjemniej i szybciej wiedza wchodziła Wam do głowy.

Jak wiemy człowiek uczy się przez całe życie, nawet gdy nie jest tego świadomy. Człowiek, ucząc się, powinien być w pełni skoncentrowany i zmotywowany, powinien także pamiętać o dobrym nastroju. Wpływa to pozytywnie na pamięć, która w procesie uczenia się odgrywa kluczową rolę i pozwala, aby nauka stała się efektywna. Często jednak podchodzimy do nauki jak do przykrego obowiązku. Podczas uczenia się ważne jest również otoczenie. Należy, więc usunąć rzeczy, które wzbudzają w nas poczucie stresu oraz rozkojarzenia. Kolor czerwony i żółty stymulują kreatywne myślenie, ale  podświadomie zwiększają poziom stresu. Ciemne barwy mogą powodować dyskomfort. Najlepszym kolorem wspierającym naukę jest kolor niebieski oraz zieleń. To typowo uspokajające barwy, które pomagają długo utrzymać koncentrację oraz wspierają kreatywne myślenie. Podczas uczenia się ważne jest także świeże powietrze, należy więc wietrzyć pomieszczenie, w którym  się uczymy. W tym czasie można pozwolić sobie na przerwę, która także jest wskazana.

Bardzo ważne jest to, aby odnaleźć indywidualny sposób na efektywną naukę, aby przynosiła radość i dała sukcesy w przyszłości. Należy skoncentrować się na tym, czego chcemy się nauczyć. Przed rozpoczęciem nauki warto dotlenić się i zrelaksować wychodząc na krótki spacer. Skupienie jest  wyznacznikiem efektywnej nauki, mającym  wpływ na proces zapamiętywania. Jest to kluczowy element osiągania zadowalających wyników. Brak koncentracji spowalnia proces przyswajania wiedzy oraz powoduje rozproszenie, przyczyniając się do sytuacji stresowych.

 Podczas nauki warto robić przerwy, ponieważ mózg najbardziej efektywnie uczy się przez 45 minut. Po tym czasie spada koncentracja, dlatego ważne jest, aby robić sobie 10-minutowe przerwy w nauce. Podczas odpoczynku należy dbać  także o oczy. Dobrze jest wtedy pooglądać przyrodę, która znajduje się za oknem, ponieważ kolor zielony daje poczucie spokoju.

 Skutecznym sposobem na przyswajanie wiedzy jest powtarzanie materiału, którego już się uczyliśmy. Powtórki pomagają utrwalić wiedzę oraz stanowią rozgrzewkę dla umysłu przed dłuższą nauką. Po uczeniu się warto pozwolić sobie na przyjemności, na które z pewnością się zasłużyło. Człowiekowi łatwiej przyswajać wiedzę, wiedząc, że ma to jakiś cel. Nagrodę można traktować także jako dobry pretekst do tego, aby nauka stała się przyjemniejsza.

 Zgodnie z zasadą świeżości najłatwiej zapamiętuje się materiał przyswajany bezpośrednio po zajęciach. Należy także wspomnieć o tym, że systematyczna nauka zdecydowanie ułatwia szybsze opanowanie materiału.

Techniki efektywnego uczenia się. ZAŁ.1

Skuteczna nauka. ZAŁ.2

Typy przyswajania informacji - jakim typem jesteś, psychotest. ZAŁ.3

Filmiki edukacyjne. ZAŁ.4

Pozdrawiamy serdecznie

Wychowawcy

Kategoria:

Sytuacja spowodowana epidemią koronawirusa nie ulega poprawie, w związku z czym ogromną ilość czasu spędzacie przed monitorem komputera. Zajęcia on-line wymuszają przebywanie w pozycji siedzącej. Patrzenie przez kilka godzin dziennie w  monitor komputera może niekorzystnie wpływać na wzrok, kręgosłup oraz całe ciało. Dlatego musicie pamiętać, aby podczas przerw pomiędzy lekcjami zadbać o zdrowie fizyczne.

Mamy przygotowane trzy zestawy ćwiczeń, które pomogą wam się rozluźnić, odprężyć oraz pobudzić ciało do pracy mięśni, kości oraz układu nerwowego.

1. Ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy ciała w pozycji siedzącej

https://ewf.h1.pl/student/?token=CppwESyVj1wgzbdPGIQhxR6rTasY1besAbdYNXKqoLx1q8ccwN

2. Ćwiczenia mobilizujące i rozciągające ciało podczas przerwy od nauki

https://ewf.h1.pl/student/?token=WVZzJONkL5EXP1FNLFVs0qStHFV4Mv9tFVLANKFzusPApNtuN0

3. Ćwiczenia rozluźniające oczy podczas przerwy od nauki

https://ewf.h1.pl/student/?token=GvERnHH38kQVTIIR1bixNhFoCZsqs0etLZS3Zg4TSxWeCMk3x5

Zachęcamy do korzystania z ćwiczeń!

Pozdrawiamy serdecznie

wychowawcy

Kategoria:

Wychowankowie internatu, witam ponownie!

Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i czekacie na kolejną porcję zadań aby nadal rozwijać swoją osobowość, poznawać siebie, osiągać sukcesy.

Oto one:

  • Dzisiaj proponuję trochę wiedzy na temat mowy ciała – filmiki. (zał.1)
  • Sukces mają szanse osiągnąć, nie te osoby, które mają silną samokontrolę, ale te które w sytuacji stresowej będą umiały uruchomić odpowiednie mechanizmy samoregulacji.

Karty pomagają zapoznać się z różnymi strategiami obniżania napięcia, lęku oraz uruchamiania aktywnych strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. (zał.2)

Poćwiczcie!!!

Miłej zabawy!

Pozdrawiam serdecznie

Beata Sawczuk

Kategoria:

Drodzy wychowankowie internatu!

Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i  zadowoleni ale tęsknicie trochę za nami a szczególnie za kolegami i koleżankami. Czas izolacji i braku kontaktów z rówieśnikami oraz nauka on-line może wpływać na wasz nastrój. Może pojawić się smutek, melancholia, przygnębienie a nawet depresja. Chcielibyśmy , więc wam trochę pomóc aby ten czas nie przysparzał wam stresu i frustracji.

Kiedy zły nastrój zamienia się w depresję?

Każdy z nas, niezależnie od wieku, przeżywa swoje trudności, na które reaguje smutkiem i obniżonym samopoczuciem. W większości przypadków po kilku dniach odczuwamy jednak poprawę. Tak dzieje się u osób zdrowych. Depresja natomiast jest chorobą, która wpływa na funkcjonowanie organizmu. Dlatego pojawiają się problemy z koncentracją, zaburzenia psychomotoryczne, spadek energii i motywacji. O depresji możemy mówić jeżeli stały spadek nastroju trwa ponad 2 tygodnie a wahania nastroju powodują, że nie możemy normalnie funkcjonować. Takich objawów w żadnym wypadku  nie należy lekceważyć.

Chcemy, więc przedstawić wam  propozycję pracy nad sobą, poprawy samopoczucia, rozwoju własnej osobowości, poprawy relacji z innymi. Oto one:

Poradnik zał.1

Półka z marzeniami zał. 2

Wizyta z podziękowaniem zał. 3

Relaksacja zał. 4

Niespodzianka – „Jak nie zgubić siebie” zał. 5

Miłej pracy i zabawy!

Jeżeli chcielibyście porozmawiać, uzyskać pomoc lub podzielić się radością to zapraszam do napisania e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jestem do waszej dyspozycji.

Pozdrawiamy serdecznie

               wychowawcy

Kategoria:

WYCHOWAWCO:

  • Zachowaj zasady bezpieczeństwa opracowane na czas podwyższonej ostrożności – myj ręce bezpośrednio po wejściu do internatu oraz dezynfekuj je dostępnym płynem do dezynfekcji, zachowaj odległość min. 1,5 m od wychowanków i innych pracowników internatu, stosuj środki ochrony osobistej podczas dyżuru, w szczególności podczas kontaktu z wychowankami oraz w trakcie przebywania w przestrzeniach budynku użytkowanych przez inne osoby.
  • Zapoznaj wychowanków z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w internacie i wyjaśnij, dlaczego zostały one wprowadzone.
  • Dopilnuj, by wychowankowie nie gromadzili się w pomieszczeniach do wspólnego użytkowania oraz żeby stosowali w nich środki ochrony osobistej, a także zachowywali dystans min. 1,5 m.
  • Zwracaj uwagę na dostępność płynu do dezynfekcji przy wejściu do internatu oraz we wszystkich pomieszczeniach użytkowanych wspólnie. Niezwłocznie zgłaszaj konieczność ich uzupełniania.
  • Przypominaj uczniom o konieczności częstego mycia rąk oraz używania środków ochrony osobistej (maseczki, przyłbice) podczas kontaktów z innymi wychowankami lub pracownikami internatu.
  • Zadbaj o wietrzenie pomieszczeń mieszkalnych oraz przestrzeni do wspólnego użytkowania w internacie.
  • Zadbaj o czystość w miejscach pracy i pokojach wychowanków: − powierzchnie, w tym podłogi, biurka i przedmioty (np. telefony, klawiatury), klamki, poręcze powinny być regularnie przecierane z użyciem wody i detergentu lub środka dezynfekcyjnego, − wszystkie miejsca, z których często korzystają pracownicy i wychowankowie powinny być starannie czyszczone i dezynfekowane, w tym w szczególności toalety i kuchnie oraz miejsca przeznaczone do wspólnego użytkowania. 
  • W przypadku złego samopoczucia wychowanków internatu, w szczególności podwyższonej temperatury ciała, kaszlu, oraz trudności z oddychaniem, stosuje się PROCEDURY NA WYPADEK STWIERDZENIA PODEJRZENIA ZAKAŻENIEM KORONAWIRUSEM LUB CHOROBY COVID-19 (obowiązujące w szkole)
  • Przychodź do pracy zdrowy. Jeśli zaobserwujesz u siebie objawy infekcji, pozostań w domu i skontaktuj się z lekarzem pierwszego kontaktu w celu uzyskania teleporady medycznej.
  • Jeżeli miałeś kontakt z osobą chorą na koronawirusa lub podejrzaną o tę chorobę, mieszkasz z osobami poddanymi kwarantannie lub izolacji lub, sam podlegasz tym obowiązkom – nie przychodź do pracy i poinformuj o tym przełożonego.

RODZICU:

  • Przekaż wychowawcy niezbędne informacje o stanie zdrowia swojego dziecka, aby internat mógł zapewnić wychowankowi odpowiednią opiekę podczas pobytu. Poinformuj w szczególności, czy dziecko choruje na chorobę przewlekłą lub znajduje się w tzw. grupie ryzyka.
  • Nie posyłaj dziecka do internatu, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza. 
  • Zaopatrz dziecko w indywidualne osłony nosa i ust do użycia podczas pobytu w internacie.
  • Przypomnij dziecku o konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa, w tym o zachowaniu dystansu społecznego (min.1,5 m), unikaniu dotykania oczu, nosa i ust, regularnym myciu rąk wodą z mydłem, niepodawaniu ręki na przywitanie oraz sposobie zasłania ust i nosa podczas kichania czy kasłania.
  • Pozostaw wychowawcy internatu numer telefonu do kontaktu.

WYCHOWANKU: 

  • Do internatu przyjmowani są jednie zdrowi uczniowie, bez objawów infekcji.
  • Zgłoś wychowawcy ewentualny kontakt z osobą chorą na koronawirusa lub podejrzaną o to zakażenie.
  • Jeżeli poczujesz się źle podczas pobytu w internacie, niezwłocznie zgłoś to wychowawcy, szczególnie, gdy zaobserwujesz u siebie objawy infekcji.
  • Ogranicz opuszczanie swojego pokoju i korzystanie z przestrzeni wspólnych budynku. Jeśli musisz z nich korzystać, stosuj środki ochrony osobistej (maseczki ochronne, rękawice jednorazowe) i dezynfekuj ręce.
  • Ogranicz kontakty z innymi wychowankami przebywającymi na terenie internatu. W przypadku takich kontaktów nie podawaj ręki na powitanie, zachowaj odległość min. 1,5 m od rozmówcy.
  • Noś osłonę nosa i ust w przestrzeniach wspólnych budynku.
  • Zachowaj bezpieczną odległość od innych osób – rekomendowany dystans to min. 1,5 m.
  • Podczas kaszlu i kichania zakrywaj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – zużytą chusteczkę jak najszybciej wyrzuć do zamkniętego kosza i umyj ręce.
  • Staraj się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
  • Używaj jedynie swoich przyborów i akcesoriów.
  • Zachowaj zasady ostrożności podczas samodzielnego przygotowywania posiłków (unikaj surowego mięsa i mleka), używaj własnych sztućców i naczyń, myj je z użyciem detergentów.
  • Dołóż wszelkich starań, aby pokój był utrzymany w czystości i higienie.
  • Często wietrz swój pokój.
  • Zachowaj podwyższone zasady ostrożności podczas sprzątania swojego pokoju – załóż osłonę nosa i ust oraz rękawiczki jednorazowe i wrzuć je po zużyciu do właściwego worka z odpadami.
  • Za jedną z najważniejszych kwestii w zapobieganiu rozprzestrzeniania się koronawirusa uważa się utrzymywanie czystości rąk – ich częste mycie wodą z mydłem lub dezynfekowanie (jeśli dłonie nie są w sposób widoczny zanieczyszczone). Noszenie rękawiczek nie może zastępować mycia rąk.