Internat

Szkolna 1
22-200 Włodawa

informacje


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/joomla/templates/dd_engineer_99/functions.php on line 201

Internat

Kategoria:

Tak się bawi, tak się bawi…

INTERNAT

otrzesiny3

OTRZĘSINY,

andrzejki5

andrzejki6

ANDRZEJKI,

mikołajki2

mikołajki3

mikołajki5

MIKOŁAJKI,

ciasta

jarmark1

JARMARK ŚW. MIKOŁAJA

wigilia 2

wigilia3

WIGILIA

Te i wiele innych ciekawych wydarzeń mogą być Twoim udziałem jeśli zamieszkasz na Szkolnej 3.

My internacka rodzinka LO dobrze bawiliśmy się na każdej z nich. Wystarczy popatrzeć na nasze fotki. I już czujesz, że to Twoje miejsce.

Kategoria:

Opłata za wyżywienie dla uczniów mieszkających w internacie

Opłaty za wyżywienie w internacie można dokonać osobiście w kasie szkoły lub przelewem na konto:

Bank Spółdzielczy w Parczewie

Numer konta: 44 8042 0006 0550 1658 2000 0090

tytułem:

I LO we Włodawie

Opłata za wyżywienie w internacie

Imię i nazwisko wychowanka

za miesiąc …20…r”

Opłatę za wyżywienie w internacie reguluje się z góry w terminie do 15. każdego miesiąca. Dni nieobecności należy zgłaszać wychowawcy internatu do godziny 10.00 dnia poprzedzającego nieobecność. Rozliczenie za dni nieobecności następuje w kolejnym miesiącu.

Kategoria:

Świąt Bożego Narodzenia

wypełnionych radością i miłością,

niosących spokój i odpoczynek,

Nowego Roku 2022 - spełniającego wszelkie marzenia,

pełnego optymizmu, wiary, szczęścia,

zdrowia i powodzenia -

Wam Drodzy Wychowankowie i Waszym Rodzinom

życzą

Dyrekcja i wychowawcy Internatu I LO. 

STROIK 11

 

 

 

Kategoria:

Informujemy, że lista nazwisk uczniów

przyjętych  do internatu  I LO

w roku szkolnym  2022/2023

zostanie wywieszona w dniu 17 sierpnia

 na tablicy ogłoszeń w internacie oraz w  budynku  szkoły.

Informacje można również uzyskać, dzwoniąc

do sekretariatu szkoły  (tel. 82 57 21 023).

Przyjazd do internatu w dniu 31 sierpnia w godzinach 16.00 – 22.00

 

Do internatu należy przywieźć:

1. poszewki na kołdrę i poduszkę, prześcieradło,

2. przybory toaletowe, ręczniki, klapki pod prysznic, kapcie,

3. talerzyk, kubek, sztućce – do własnego użytku w pokoju.

Kategoria:

Drodzy wychowankowie internatu!

Mamy nadzieję, że jesteście zdrowi i już w najbliższym czasie będziemy mogli wszyscy się spotkać. Od zamknięcia szkół minęło już kilka miesięcy. Przez ten okres musieliście przesiadywać godzinami przy komputerze. Niestety ma to negatywny wpływ na Waszą sprawność i kondycje fizyczną. Chcemy Wam zaproponować ćwiczenia ogólnorozwojowe przeciwdziałające negatywnym skutkom długotrwałego siedzenia przy komputerze oraz ćwiczenia poprawiające ogólną sprawność całego ciała.

Oto kilka zestawów ćwiczeń:

1.Mobilizacja kręgosłupa z wykorzystaniem kanapy:

https://ewf.h1.pl/student/?token=xWJKZRqH060BNk98kDMXOgZY8aoTnDbfuUdQ1FjvzPOmGrhEyT

2. Mobilizacja bioder:

https://ewf.h1.pl/student/?token=MVNFKDUcviQHfVLUQA8mA3ZKuVYyjPvHG5KXo4Y5EIlE2O5xdd

3. Ćwiczenia w czasie przerwy w nauce:

https://ewf.h1.pl/student/?token=igFmosK6ORTLjeKfaCAtgnbgxmBqwIHca5ZeFucMBDkDtfZCPy

4. Ćwiczenia wzmacniające siłę i elastyczność ciała:

https://ewf.h1.pl/student/?token=tNYZwT6AWVNvzyi3Dc4fHUZLSgEWfTddLzEQYp648xFVRtXLsG

5. Trening obwodowy z obciążeniem własnego ciała:

https://ewf.h1.pl/student/?token=NiRrGnsgIN3Tw2GS1Mjdl70z0yBuy2mElc8qOhKKEVCFM6LQ97

Mamy nadzieję, że wśród zaproponowanych ćwiczeń każdy z Was znajdzie coś dla siebie. Wykonanie chociaż kilku ćwiczeń dziennie wpływa korzystnie na funkcjonowanie organizmu i poprawia samopoczucie.

PAMIĘTAJCIE, ŻE PRZED KAŻDĄ AKTYWNOŚCIĄ FIZYCZNĄ NALEŻY PRZYGOTOWAĆ ORGANIZM DO WYSIŁKU POPRZEZ WYKONANIE ROZGRZEWKI!!!

Na koniec mamy jeszcze dla Was dwie gry:

1.Sportowe koło fortuny:

https://wordwall.net/pl/resource/1848236/sportowe-ko%C5%82o-fortuny-w-domu?ref=embed-image

2. Kostka rubika na sportowo:

https://www.youtube.com/watch?v=Fw6sGA6H-6M

Do udziału w grze zaproście domowników, na pewno miło i aktywnie spędzicie razem czas!

Pozdrawiamy serdecznie!!!

Wychowawcy.

Kategoria:

We czwartek 2 czerwca 2022 roku obchodziliśmy w internacie Dzień Dziecka. Z tej okazji wspólnie zorganizowaliśmy grill dla mieszkańców internatu.  Młodzież przygotowała szaszłyki, pomagała w ustawianiu ławek i stołów. Wychowawcy zorganizowali gry i zabawy popularne  w drugiej połowie XX wieku, nauczyli grać w klasy, w kapsle i w gumę. Dodatkowo poza tradycyjną kiełbaską, wychowankowie mieli okazję degustować smaki dzieciństwa ich dziadków : chleb ze śmietaną i cukrem, chleb ze smalcem i ogórkiem kiszonym oraz słoninę  z cebulą.

Zorganizowane atrakcje dały dużo radości naszym wychowankom: młodzież chętnie uczestniczyła w grach i odkrywała nowe dla nich smaki, inne niż  te ze sklepów. Planujemy jesienią powtórzyć taką formę wspólnego spędzenia czasu.

288546057 1124035158180190 937202002108521054 n

Kategoria:

SERIA DLA MATURZYSTÓW:

METODY NAUKI

W trakcie nauki wykorzystujemy różne metody, które mają na celu ułatwić proces zapamiętywania. Jedną z metod, którą można uznać za bardzo skuteczną technikę kodowania informacji, jest metoda testu zderzeniowego.

Foto 2

Metoda testu zderzeniowego

Metoda testu zderzeniowego polega na praktycznym testowaniu swojej wiedzy. Testy powinny być wykonywane jak najczęściej podczas nauki, ale i w trakcie powtórek. Swoją wiedzę warto sprawdzić jeszcze przed rozpoczęciem nauki. Dzięki temu będzie wiadomo, na co zwrócić uwagę.

Najlepszy jest prosty test

Nie trzeba poświęcać czasu na tworzenie skomplikowanych i rozbudowanych testów. Skuteczniejsze mogą się okazać proste formy sprawdzania wiedzy, np. ogólne pytanie, słowo kluczowe i próba wypisania wszystkiego, co wiemy na dany temat.

Nie warto czytać biernie wielokrotnie tego samego tekstu. Dużo lepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie, ile się pamięta. Rozwiązując test i odnajdując w głowie informacje, można na dłużej zapamiętać materiał, ponieważ wzmacniają się połączenia neuronowe.

Chcąc wzmocnić zapamiętywanie materiału, warto po nauce zrobić sobie test.

Nauka na swoich błędach

Oscar Wilde powiedział, że doświadczenie to nic innego jak nazwa określająca popełnione przez nas błędy. Nauka na błędach może dać rewelacyjne wyniki. Trzeba jednak pamiętać
o tym, że muszą to być nasze błędy. Warto próbować i wyciągać wnioski z pomyłek. Błędy, które skorygujemy, nie utrwalą się w naszej pamięci. Porównywanie niepoprawnych odpowiedzi z właściwymi, daje o wiele lepsze rezultaty niż poświęcenie czasu na kolejne powtórki.

foto 1

Metoda zmiany miejsca

Wiele razy zapewne słyszałeś, że do nauki trzeba przygotować sobie stałe spokojne miejsce. Czy faktycznie ma to przełożenie na osiągane wyniki? Okazuje się, że niekoniecznie.

Foto 3

Metoda zmiany miejsca polega na tym, że – jak oczywiście sama nazwa wskazuje – w trakcie nauki zmieniamy miejsce. Nie oznacza to jednak, że trzeba przenosić się od razu na przykład do innego miasta. Wystarczy drobna zmiana - zmiana pozycji,  nauka raz w jednym pokoju, raz w innym, czasem w parku, a czasem na balkonie.

Zmieniaj okoliczności, w których się uczysz.

Nowe miejsce – nowe skojarzenia

Zmiana miejsca może pozwolić na dodatkowe skojarzenie ze zdobywaną wiedzą. Dzieje się tak, ponieważ zapamiętywane informacje w pewien sposób zahaczają o różnie miejsca, przedmioty. Ucząc się ciągle w tym samym miejscu, nie możemy skorzystać z tej metody.

Dobrym pomysłem jest także powtarzanie materiału w innym miejscu niż to,
w którym się uczyliśmy.

Cisza a koncentracja

Nauka w ciszy nie musi być dobrym rozwiązaniem. Dźwięki mogą być hakami, do których także możemy przytwierdzić informacje, które chcemy zapamiętać.

Badacze spierają się o to, czy cisza sprzyja lepszej koncentracji u wszystkich ludzi. Nie stwierdzono jednoznacznie czy muzyka pomaga, czy przeszkadza w nauce. Warto pamiętać
o tym, że ludzie mają różne preferencje muzyczne. Warto sprawdzić, co najlepiej sprawdzi się w twoim przypadku – cisza czy konkretny gatunek muzyczny.

Metoda majstersztyku

Uczysz się, korzystając tylko z podręcznika lub gotowych notatek? Sprawdź, na czym polega metoda majstersztyku. Dzięki niej twoja nauka może być dużo bardziej efektywna.

Foto 4

Czym jest majstersztyk?

Majstersztyk to mistrzowskie dzieło (np. sztuki lub rzemiosła). Czeladnik, który chciał zostać mistrzem, na koniec nauki musiał wykonać konkretną pracę. Niektórzy czeladnicy pracowali nad swoim dziełem bardzo długo. Zabronione było wykonanie dzieła przez kogoś innego niż sam czeladnik.

Metoda majstersztyku

Metoda majstersztyku polega na przetwarzaniu i przeorganizowaniu posiadanych materiałów w taki sposób, aby stworzyć z tego swój majstersztyk.

Pamiętaj jednak, że nie chodzi o stworzenie pięknego dzieła i poświęcenie wielu dni, tygodni lub miesięcy na sam proces tworzenia. Wystarczy proste, ale kompletne opracowanie przygotowane samodzielnie.

Profesor Daniel L. Schacter z Uniwersytetu Harvarda stwierdził, że zwyczajne kopiowanie notatek nie jest efektywne. Pozwala to jedynie na zdobycie materiałów do nauki. Jednak dopiero kiedy takie notatki przeorganizujemy, to okazuje się, że materiał na dłużej pozostaje w pamięci, bo jest przez nas przetworzony.

Stwórz swój majstersztyk – wskazówki

Nie warto uczyć się suchych faktów z podręczników. Zdecydowanie lepsze efekty daje przygotowanie własnych notatek. Można skorzystać z różnych metod, np. metody walenia. Samodzielne organizowanie i przetwarzanie materiałów w trakcie nauki jest bardzo skuteczne.

Samo podkreślanie i zaznaczanie to może być za mało. Zrób więcej, na przykład:

  • wykorzystaj elementy graficzne: strzałki, rysunki, mapy myśli itp.,
  • stwórz strukturę notatek,
  • uszereguj zagadnienia od najtrudniejszego do najłatwiejszego,
  • jeśli korzystasz z gotowych notatek, dopisz do nich swoje spostrzeżenia,
  • zrób spis zagadnień,
  • stosuj własne oznaczenia,
  • oddzielaj zagadnienia kolorami.

Pamiętaj: jak sobie przygotujesz notatki, tak się nauczysz.

Źródło:

Radosław Kotarski, Włam się do mózgu, s. 102-114

Radosław Kotarski, Włam się do mózgu, s. 144-153

Radosław Kotarski, Włam się do mózgu, s. 172-187

wychowawcy

Kategoria:

W środę 16 marca 2022 r. w naszym internacie w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025 Priorytet 2.0 odbył się Nocny Maraton Czytelniczy z udziałem naszych wychowanków. Mieszkańcy w nocnych strojach z materacami zeszli do stołówki, by na tę okoliczność zamienić ją  w czytelnię. W tym roku młodzież wybrała książkę czeskiego pisarza Evžena Bočka  „Arystokratka w ukropie”.

Samorząd Internacki wybrał fragmenty do wspólnego czytania, a chętne osoby w ramach konkursu wykonały ilustracje formatu A2 do tej książki. Ponieważ wszystkie prace plastyczne zdobyły uznanie komisji i miała ona problem z wyborem najlepszej, pani dyrektor Arlena Krawczuk dokonała salomonowego wyroku i ogłosiła zwycięstwo wszystkich autorów rysunków. Obecnie prace plastyczne zdobią drzwi pokoju wychowawców, a każdy z nich ma swoją ulubioną ilustrację i uważa ją za najpiękniejszą, de gustibus…

Poza ucztą dla ucha, była też uczta dla oka – komedia  Alaina Chabat’a „RRRRRRR!!!” Czeska proza i film doskonale pasowały do imprezy nocnych marków – nikt nie wiedział, o co chodzi, ale wszyscy świetnie się bawili.

Wychowawcy na to pierwsze, integracyjne spotkanie społeczności internackiej zakupili różne przekąski i napoje, młodzież przygotowała pyszne kanapki, dlatego imprezę można  uznać za wielce udaną!

Już dziś wychowankowie zgłaszają pomysły na kolejne akcje, działania, imprezy internackie – tak więc wszystko jeszcze przed nami!

maraton internat

Kategoria:

SERDECZNIE WITAMY

 WSZYSTKICH NASZYCH WYCHOWANKÓW!

 Znowu mamy lekcje zdalne, mało spotkań z rówieśnikami, szkołą i środowiskiem lokalnym. Zbliżają się też ferie, więc warto wybrać się na jakąś wycieczkę, o co trudno w dobie pandemii. Może, więc chociaż wycieczka on-line, aby poznać swoją przyrodę, kulturę i historię. Dlatego też proponujemy Wam wędrówkę po naszej małej ojczyźnie – Polesiu Lubelskim.

POLESIE LUBELSKIE – NASZA MAŁA OJCZYZNA

Jest mały kawałek Polesia, które to jest rozległą krainą leżącą głównie na Ukrainie i Białorusi. Jego krajobraz to głównie bagna torfowiska, jeziora krasowe i lasy. W 1990r., z powodu występujących na tych terenach dużej ilości ptaków wodnych oraz rzadkiego żółwia błotnego utworzono tam Poleski Park Narodowy.

Polesie to region bardzo słabo zaludniony i prawie nierozwinięty gospodarczo. Mimo, iż gruntów ornych jest dość mało dominuje tam rolnictwo. Z powodu słabych gleb uprawia się głównie żyto, owies, ziemniaki. Nie ma tam dużych miast, w których mógłby rozwinąć się przemysł czy usługi. Jedyne centrum przemysłu to kopalnia węgla kamiennego w Bogdance.

Polesie lubelskie stanowi północno – zachodnią część Polesia, która położona jest na lewej stronie Bugu. Region stanowi około 5 tys. m2. Polesie lubelskie jest płaską równiną o charakterze denudacyjno-akumulacyjnym. W regionie tym występują również liczne cieki. Na południu natomiast występują rozliczne jeziora. Charakterystyczną cechą ogółu jest bagienność terenów. Na Polesiu lubelskim występują również charakterystyczne dla tego obszaru torfowiska. Nadmienić należy, że region od północy na południe przecina kanał o nazwie Wieprz – Krzna.

Dla Polesia lubelskiego charakterystyczny jest podział na sześć mezoregionów: a mianowicie: Zaklęsłość Łomaską, Równinę Parczewską, Równinę Kodeńską, Zaklęsłość Sosnowicką, Garb Włodawski i Równinę Łęczyńsko-Włodawską.

W południowo – zachodniej części Polesia lubelskiego znajduje się jeden z bardziej znanych polskich parków narodowych – Poleski Park Narodowy, przy którym należy zatrzymać się na dłużej. Poleski Park Narodowy, utworzony w 1990, w województwie lubelskim. Powierzchnia 9647 ha (w tym 428 ha pod ochroną ścisłą). Siedzibą dyrekcji jest Urszulin. Zajmuje płaskie tereny w zachodniej części Równiny Łęczyńsko-Włodawskiej, urozmaicone niewielkimi, płytkimi jeziorami. Szatę roślinną parku tworzy mozaika lasów (olsy, bory bagienne i mieszane), podmokłych łąk, zarośli szuwarowych, a także zbiorowisk wodnych i bagiennych. Liczne gatunki roślin chronionych, m.in.: wierzba borówkolistna, wierzba lapońska, brzoza niska, rosiczka pośrednia, kosaciec syberyjski, pełnik europejski, gnidosz królewski.

Występuje tam również bogaty świat zwierząt. Dominuje ptactwo wodne i błotne - gęś gęgawa, żuraw, brodziec krwawodzioby, kulik wielki i zagrożona wyginięciem wodniczka. Występują także ptaki drapieżne - orzeł przedni, bielik, orlik krzykliwy, błotniak zbożowy i kobczyk. Wśród ssaków spotyka się wilki, łosie i wydry. Stanowisko bardzo rzadkiego żółwia błotnego.

 Region zaliczany jest do Zagłębia Węgla Kamiennego w Polsce.

Wykorzystano informacje ze strony:  www.szkola-edukacja.pl

A TERAZ ZAPRASZAMY NA KRÓTKI, ZIMOWY SPACER PO NASZYM REGIONIE:

Fajna Polska Zimą -Polesie Lubelskie

Po wspaniałej, ciekawej wycieczce – uczcie dla ducha po zimowym Polesiu mamy dla Was propozycję – ucztę dla ciała do samodzielnego przygotowania. Polesie słynie również z wielu smacznych potraw regionalnych. Oto jedna z nich:

BABKA ZIEMNIACZANA PO WYRYKOWSKU

Potrawa przygotowana i polecana przez Panią Elżbietę Jarmoszuk

i Pana Wiktora Radziwiluka

BABKA WYRYKOWSKA

Składniki:

  • 2 kg ziemniaków (surowych i obranych),
  • 2 jajka,
  • 3 łyżki mąki pszennej lub żytniej,
  • 300 g boczku i/lub kiełbasy,
  • 3 ząbki czosnku,
  • sol, pieprz, majeranek,
  • olej do wysmarowania blachy

Wykonanie:
Ziemniaki zetrzeć na tarce na najdrobniejszych oczkach. Boczek i/lub kiełbasę pokroić w kostkę, podsmażyć na złoto i dodać do utartych ziemniaków. Cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć – dodać do utartych zmieników. Wbić jajka, dodać mąkę, przyprawy i czosnek. Dokładnie wymieszać. Formę wysmarować olejem i przelać do niej masę ziemniaczaną. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 190ºC. Piec do zrumienienia babki. Babka najlepiej smakuje ze szklanką mleka.

SMACZNEGO!

Jeśli Wam posmakuje, to zapraszamy do wypróbowania wielu innych regionalnych przepisów, które znajdziecie tutaj: Kuchnia poleska i nadbużańska.

 Zaproście do przygotowywania i konsumowania rodzeństwo i rodziców, bo wspólna kuchnia i stół łączy rodzinę.

Pozdrawiamy! 

Wychowawcy.

 

Kategoria:

Drodzy wychowankowie, witamy was ponownie. Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, zadowoleni i trochę tęsknicie za internatem. Niedługo przerwa świąteczna i będziecie mogli odpocząć od zdalnej nauki. Sytuacja epidemiologiczna wymusiła na nas wszystkich siedzenie w domu i to głównie przed komputerem, ograniczenia w spotykaniu się z innymi. To był bardzo  intensywny etap w waszym życiu.

rozwój osobowości

Mamy, więc dla was trochę wiedzy i garść ćwiczeń byście mogli popracować nad rozwojem własnej osobowości.

Wychowawcy