„W służbie niepodległej. Działalność ziemian na rzecz państwa i społeczeństwa w dwudziestoleciu międzywojennym”

Szkolna 1
22-200 Włodawa

informacje


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/joomla/templates/dd_engineer_99/functions.php on line 201

Wiadomości


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /autoinstalator/joomla/templates/dd_engineer_99/library/Designer/Content/SingleArticle.php on line 198
Kategoria:

Sukcesy naszych uczniów w Ogólnopolskim Konkursie

„W służbie niepodległej. Działalność ziemian na rzecz państwa i społeczeństwa w dwudziestoleciu międzywojennym”

   Z radością i dumą informujemy, że uczniowie naszej szkoły Piotr Przybylski z kl. II C3 i Kamil Małachowicz z kl. II A3 znaleźli się w gronie laureatów i finalistów Ogólnopolskiego Konkursu „W służbie niepodległej. Działalność ziemian na rzecz państwa i społeczeństwa w dwudziestoleciu międzywojennym” organizowanego przez Biuro Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Polskie Towarzystwo Ziemiańskie Oddział w Krakowie, Fundację im. Zofii i Jana Włodków w Krakowie oraz Bibliotekę Raczyńskich.

   Kamil napisał pracę literacką, natomiast Piotr opracował prezentację multimedialną (Piotr zajął I miejsce w kategorii szkoły ponadpodstawowe).

   Celem konkursu było przywrócenie pamięci o roli społecznej, politycznej i kulturalnej ziemiaństwa, jego aktywności w przestrzeni publicznej w latach 1918-1939, poznanie i udokumentowanie często trudnej i dramatycznej historii ziemian, a także odkrycie inspirujących przykładów postaci historycznych wywodzących się z warstwy ziemiańskiej.      

   Było to bardzo trudne zadanie, wymagające od uczestników pasji badawczej, kreatywności i wytrwałości w zdobywaniu wiedzy i materiałów związanych z tym tematem. Prace przygotowane przez naszych uczniów miały twórczy charakter, opierały się na źródłach historycznych (m.in. wspomnieniach, pamiętnikach, listach, dokumentach, fotografiach, prasie, wywiadach, nagraniach, filmach) oraz zawierały bogatą bibliografię.

   Konkurs miał charakter dwuetapowy – wojewódzki i ogólnopolski. Najpierw prace naszych uczniów zostały pozytywnie ocenione przez komisję wojewódzką konkursu powołaną przez Oddziałowe Biuro Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej w Lublinie i zakwalifikowane do udziału w etapie ogólnopolskim, następnie podczas finału, który miał formę on-line na platformie internetowej Zoom, finaliści ustnie prezentowali swoje prace i odpowiadali na pytania komisji dotyczące ich prac.

   Gratulujemy Piotrowi i Kamilowi sukcesów i życzymy kolejnych w rozwijaniu swoich uzdolnień, zainteresowań i pasji!

RS