Francja

Szkolna 1
22-200 Włodawa

informacje

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /autoinstalator/joomla/templates/dd_engineer_99/functions.php on line 201

Wiadomości

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /autoinstalator/joomla/templates/dd_engineer_99/library/Designer/Content/SingleArticle.php on line 198
Kategoria:

W dniach 26.11. - 01.12.2018 r. grupa kościuszkowskiej młodzieży pod opieką p. Katarzyny Grzywaczewskiej i p. Anny Daniluk miała przyjemność zwiedzenia światowej stolicy zakochanych, czyli Paryża.

Sztandarowym punktem wycieczki było wejście na szczyt wieży Eiffla, z której oglądaliśmy niesamowitą, zapierającą dech w piersiach panoramę miasta. Rozciągające się wokół budynki sprawiały wrażenie ciągnących się w nieskończoność.

Inną atrakcją był rejs statkiem po Sekwanie, podczas którego podziwialiśmy najsłynniejsze zabytki Paryża oraz nabrzeża rzeki. Warto wspomnieć, że podczas rejsu dostaliśmy szansę na oglądanie wieży po zachodzie słońca, gdy mieniła się tysiącami światełek.

Pobyt we Francji dał nam także możliwość zwiedzenia Luwru, gdzie zetknęliśmy się ze sztuką najwyższej klasy. Nie mogło obyć się bez zobaczenia królowej muzeum, czyli „Mona Lisy” pędzla Leonarda da Vinci oraz marmurowych rzeźb „Wenus z Milo” oraz „Nike z Samotraki”. Zaznaczę, że aby zobaczyć wszystkie dzieła sztuki, wizytę trzeba byłoby rozłożyć na kilka dni, dlatego też zapoznaliśmy się tylko z niewielką częścią ekspozycji.

Z pewnością każdemu z nas w pamięci utkwiła malownicza dzielnica Montmartre, na wzgórzu której znajduje się bazylika Sacré-Coeur. Liczne francuskie kawiarenki i restauracje, sklepy z pamiątkami oraz dzieła artystów wywarły na nas ogromne wrażenie. Obowiązkowym elementem paryskiej wycieczki było również zwiedzanie gotyckiej katedry Notre-Dame oraz oglądanie z bliska Łuku Triumfalnego.

Ponadto stolica Francji uchodzi za światową stolicę mody, więc usytuowanych jest tam wiele imponujących sklepów. Takim zakupowym zagłębiem są Pola Elizejskie, gdzie widzieliśmy butiki, urządzone przez największych i najsłynniejszych projektantów.

Uważam, że uczestnicząc w tej wycieczce mogliśmy zagłębić się w kulturę Francji oraz poznać historię i zabytki sztuki tego kraju, a także rozwinąć wrażliwość estetyczną i poczucie piękna. Dodatkowo, taka odskocznia od szkolnej rzeczywistości wpłynęła pozytywnie na nasz nastrój i samopoczucie oraz stworzyła doskonałe warunki do integracji.

Jednym słowem wycieczka była ze wszech miar udana, a wspomnienia z niej będą niezapomniane!